Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

WEARABLE WELL•BEING

LAURIE ER LIG MED VELVÆRE

LAURIE er lig med velvære. Vi er sat i verden for at bringe velvære til så mange kvinder som muligt gennem tøj. Det gælder den sanselige fornemmelse, når behagelige kvalitetsmaterialer rører ved huden. Det gælder den indre følelse, når spejlbilledet reflekterer en stilfuld og selvsikker kvinde. Og det gælder velbehaget, som den helt rigtige pasform giver.

Vi kalder det Wearable Well·being.

TIDLØST OG VÆRD AT GEMME 

Vi har lavet tøj til kvinder i alle aldre siden 1987, og helt fra første færd har vi hyldet diversitet ved at tilbyde en bredspektret pallette af pasformer og størrelser. Denne mangfoldighed er stadig en grundsten i vores designfilosofi, for det er værd at fejre og omfavne de mange, mange smukke former og størrelser, kvindekroppen findes i.

Vores signatur er tidløs og umiskendeligt skandinavisk. Og så er vores tøj så tilpas enkelt, at det ikke hører til nogen bestemt tid. Meningen er nemlig at skabe tøj, som kan leve længe, og som du har lyst til at gemme eller give videre.

TØJ TRÅDET MED OMTANKE 

Hos LAURIE designer vi kun tøj,som vi kan stå inde for. Helt fra første skitse til sidste sting og ud i fremtidige cirkulationer har vi både miljø og mennesker for øje. Måden, materialerne bliver til på, skal vi kunne stå inde for. Systuerne i Europa, hvor de dygtige syersker bringer vores designs til live, skal vi kunne stå inde for. Overskudsvarer, som ikke kan sælges, skal gøre gavn et sted i verden og aldrig gå op i røg på et forbrændingsanlæg. For få år siden var det på mode at tale om ’bæredygtig mode’. Men fremstilling af nyt tøj er ikke bæredygtigt. Det kræver enorme ressourcer af vores natur, og derfor skal vi tænke os grundigt om og vælge med omtanke, hver gang vi bringer nyt tøj til verden. Vi ønsker udelukkende at skabe ærligt og velovervejet tøj, som er flatterende og frisættende på samme tid.

OEKO-TEX® FOR DIN KROPS SKYLD 

Du tænker måske ikke over det til dagligt, men faktisk er huden kroppens største organ, og hos LAURIE synes vi, huden fortjener nænsom opmærksomhed. Af samme grund er vi stolte af, at vi som det første skandinaviske kvindebrand blev OEKO-TEX®-certificeret allerede i 2016. OEKO-TEX® er verdens førende sundhedsmærkning for tekstile produkter og din garanti for, at tøjet er testet fri for mere end 300 forskellige sundheds- og miljøskadelige stoffer. Mange af os tænker grundigt over, hvilke cremer og olier vi smører på huden, fordi begge dele trænger dybt ind. Desværre sker det også, hvis du har tøj på, som indeholder skadelige stoffer. Derfor mener vi, at materialer såvel som færdigfremstillet tøj skal håndplukkes med samme omhu, som vi håndplukker cremer og olier.

HVORFOR CERTIFICERINGER? 

Junglen af labels og statements, som deklarerer klimakærlige intentioner, er et vildtvoksende grønt. Ofte mangler transparensen, og resultatet er forvirring hos forbrugerne.

Hos LAURIE tror vi på fuld gennemsigtighed, og vi ser det som vores ansvar at klæde enhver, der køber vores tøj, bedst muligt på – også når det gælder viden om vores materialevalg og værdikæde. Derfor dokumenterer vi vores adfærd gennem certificeringer som OEKO-TEX®, Svanemærket og EU-Blomsten. Kravene, som skal være opfyldt, for at opnå disse certificeringer bliver skrappere og skrappere i takt med klimaets kritiske tilstand på den ene side og udviklingen inden for teknologi og tekstiler på den anden. Som en naturlig konsekvens er det derfor et krav, at vi hvert år ansøger om certificeringerne på ny.

Dokumentationsarbejdet er omfattende, ligesom stikprøver foretaget af uafhængige eksperter altid kan forekomme alle steder i værdikæden. Alt dette er ikke umiddelbart synligt, når dit blik falder på vores tøj – men certificeringerne dokumenterer, at den lange række af skrappe krav er opfyldt. Essentielt handler det om sikkerhed.

Din og miljøets.

IT'S GOT TO FEEL RIGHT

Hos LAURIE har vi et mantra, der løber som en usynlig tråd i alt, hvad vi gør: It’s got to feel right. Det gælder i forhold til materialevalg, produktionsforhold og samarbejdspartnere. Det gælder i forhold til design og donationer. Og det gælder i forhold til vores flade organisationsstruktur, hvor tiltroen til den enkeltes dømmekraft er tårnhøj.

Vi tror på hinanden, og vi tror på vores tøj. Derudover tror vi på, at vi som virksomhed og brand har en forpligtelse til at inspirere til et bevidst og ansvarligt forbrug. Af samme grund arbejder vi med en tredobbelt bundlinje, som hver især betyder lige meget: People. Planet. Profit. Vores eksistensberettigelse må aldrig alene afhænge af at sælge så meget tøj som muligt; vi skal i stedet sælge så godt tøj som muligt. Vi vil inspirere til at købe mindre, men bedre.